Slappkväll

Har just slökollat på tv som det så vackert heter. Jag försökte komma igång lite med läsandet i kursen "Entreprenörskap och företagande", men Sveriges mästerkock börjar bli alltmer spännande för att hålla en bok i handen samtidigt.
 
Det var evigheter sen sist jag verkligen följde något program från första start, men detta år har jag varit en trogen följare av just Sveriges mästerkock.
 
Ni har säkert hört talas om programmet "Mia på Grötö", vilket jag tittar på beroende på vilka kändisar som gästar henne. Det bästa med det programmet anser jag vara alla dessa kloka ord Mia kan komma med. Hon verkar vara en sådan enkel människa att ha och göra med och så skön person.
 
Jag läste en gång en krönika skriven av just henne, vilken jag fann så jordnära. Där lyfte hon verkligen fram att vi "vanliga" människor måste även kunna se kändisar som folk också. Att de har känslor. De kan ha rent utsagt pissiga dagar, precis som alla andra. Just detta kände jag var så härligt med Mia. Det jordnära och humana. Att vi alla är lika ändå.
Mia Skäringer tror jag kan vara en kvinna att se upp till. Hon är sig själv helt enkelt. Det jag känner man helt enkelt kommer längst med.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0