Vårshopping

Idag har jag fått sitta inomhus hela dagen medan det har varit riktigt fint vårväder ute. Den nya kursen har börjat med en rivstart i att skriva, skriva och skriva! Kursen heter Teknik och Samhälle A och delkursen vi läser just nu handlar om att lära sig hantera problem och hur man går tillväga för att lösa det. Man har fått en frågeformulering given som ett påstående och därför kan olika studenter se på problemet på olika sätt. Det är väl egentligen meningen att vi ska lära oss komma in i tänkandet på ett mer proffesionellt sätt som en ingenjör och tolka problemet ur sin synvinkel och utifrån det lösa "sitt" problem. Ska bli spännande att se hur det kommer att bli.. 
 
Jag fick dock en liten paus i pluggandet från lördag eftermiddag efter min mattetenta till tisdag eftermiddag då en av de nya kurserna startade. Så i måndags när jag hade en hel ledig dag passade jag på att unna mig en shoppingtur på Marieberg med en vän. På vägen dit tog vi vägarna förbi Lager157 där jag hittade den transparenta skjortan jag har på bilden.
 
Igår tog vi oss en sväng ut till Jysk för att köpa utemöbler till vår uteplats. Det finns en liten rolig historia bakom hur vi just fick dessa möbler. Det var nämligen så att vi bestämt oss för ett visst set med utemöbler med fyra enkla plaststolar och bord. Vi hade även sneglat på ett par sk. "positionsstolar" ni vet såna där man kan luta sig tillbaka i och använda som både solstol och vanlig stol?, som var aningen dyrare. Men till sist beslutade vi oss för att köpa det billiga setet med vanliga stolar och bord och senare i sommar köpa en riktig solstol istället.
 
 
Dock när vi skulle hämta setet vid varuutlämningen så skedde ett missförstånd så vi fick de dyra positionsstolarna istället. Vi sa extra till personalen att det måste ha blivit fel eftersom vi betalat för de billigare stolarna. Men efter att personalen på varuutlämningen extra ringt in till butiken och checkat av varukoden en gång så sa han att det skulle stämma. Nöjda och nervösa åkte vi tacksamt hem med fel, men ack så mycket bättre stolar än de vi betalat för!
 
Det börjar verkligen ta sig med vår uteplats nu! Magnus kom hem för någon timme sen med en nyinköpt grill med tillbehör och tidigare idag grejade han ute i rabatten, där ska vi senare sätta blommor. Jag ska även ta mig an projektet med min lilla skottkärra jag köpte begagnad förra året. Den hade jag också tänkt sätta blommor i. Det kommer bli såå fint när allt är klart! Bild på det kommer när jag är klar. 
 
 
Det jag för ca en vecka sen nämnde om en liten "fuffens grej" är fortfarande inte riktigt klart än. Men senast ikväll har jag fått ett positivt besked så det går framåt kan jag säga åtminstone. Fortsättning om det kommer senare!
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh vilken fin skjorta! Uteplatsen kommer garanterat bli jättemysig :) Ser fram emot att få se resultatet :)

2014-04-03 @ 21:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0