45 år kvar

Har lite att berätta idag som handlar om äldre folk. Kan börja med att berätta det jag hörde idag i väntrummet när jag var på vårdcentralen i förmiddags..

Två äldre herrar satt och pratade varpå en yngre man kom fram och pratade med dem. Jag förstod det som att de tre kände varandra sedan tidigare.. Hur som helst när den yngre gick iväg igen började de äldre herrarna uppskatta den yngre mannens vikt, varpå den ena herren sa "-Han är rätt tjock, det är han" när den yngre bara gått iväg ca två meter. Det komiska i det hela var att de två äldre inte hade en tanke på att vi som är yngre har vanligtvis bättre hörsel än äldre. Den unge mannen ropade tillbaka "Du, det där hörde jag allt!" skämtsamt som tur var :).




Jag satt där för mig själv och flinade till den yngre mannen och det var så kul att när mannen sedan vände ryggen igen så sa de äldre till varandra "-Det där skulle jag aaaaldrig ha hört på det avståndet!" Haha, det där ögonblicket gjorde verkligen min dag!


Inte nog om äldre.. Efter läkarbesöket tog jag bilen till blomsterhandeln och köpte en jättefin blombukett från alla oss jobbarkompisar till Arne på jobbet som går i pension. Tänk så tomt det lär bli utan Arne som jobbat där i ca 39år.. Syns inte alls på honom att det är dags att lägga jobbet bakom sig, så frisk som han är.

Tänk om jag redan nu kunde veta hur pigg och kry jag är om 45år då jag går i pension!! Haha lite lång tid kvar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0