Skoskav och utslitna (måndag)

Jag skriver det här en dag för sent, jag vet.. Men tyvärr så behövde Pekka låna adaptern för att kunna ladda sin mobil, så mitt batteri till datorn kunde inte laddas när jag skulle blogga igår kvälls :/.

Idag har vi shoppat på Primark som Stephanie föreslog till mig. Det blev genast en favoritaffär för både mig och Unni. Vi var där inne i timmar! Det blev ett antal nya underkläder, badkläder, leggings, linnen och en massa mer och ändå handlade vi bara för ca 500 svenska kronor :).

Efter att vi skiljdes åt med killarna efter frukosten i morse när de skulle tillbaka till Liverpool Street så gick jag och Unni för oss själva i ett par timmar. Vi köpte oss då en varsin skavllertidning och satte oss i Hyed Park för att sola och läsa :). Riktigt fint!

När vi sedan skulle möta killarna igen som bestämde vi oss för att gå längs Oxford Street och kolla shoppingutbudet. Det var direkt då vi fastnade för Primark och skiljdes åt direkt för andra gången, haha! Jag undrar ja hur kul killarna hade haft med oss annars inne på samma butik i två timmar :P. I vilket fall kom vi fram till att vi skulle träffa killarna igen vid Piccadilly Circus vid tretiden, vilket inte blev som planerat när vi inte hittade på varandra då haha!

Pekka hade tydligen ringt Unni ett par gånger och sagt att de va på väg mot Big Ben och London Eye för att kolla istället. Vi tog då och strosade iväg igen efter en halvtimmes väntan på killarna med brinnande fötter och solbrända axlar ner mot Rainforest Café där vi hade tänkt att ta oss en fika, men det var alldeles för dyrt så vi fortsatte ner till Big Ben vi med och hamnade tillslut på ett ställe där en snäll tjej gjorde "Low Fat Yoghurt Cream with friut". Det var riktigt svalkande och gott i en värme som stekte på våra axlar (ca 30grader MINST!).

Vi gick därefter vidare mot Big Ben. Guud vilken syn det var alltså! :). På väg ner dit så hittade på ett ställe som heter Government Offices, vilket var riktigt maffigt det med att bara stå vid och se! När vi kom fram till Big Ben så var vi helt slut i kropparna så vi tog tunnelbanan hem igen till Paddington där vi sedan stötte på killarna av en slump igen :p. Vi gick till hotellet och satte oss en stund och därefter gick vi till Burger King och käkade. Ja, tyävrr är vi väl för fega att testa på nåt annat att käka, haha! Nej men helt ärligt så är vi väl snåla att lägga ut för mycket på mat :p.

Jag och Unni försökte skrapa ihop lite till prokektarbetet när vi kom tillbaka till hotellet sen igen, men det blev inte länge vi satt och skrev eftersom vi var så himla trötta och somnade nästan direkt efter att Mathias hade gått från rummet.

Blev mycket att skriva idag, men det är mycket för vår egen skull för att hålla koll på var vi har varit och vad vi har gjort :). Kan bli kul att läsa sen :). Skriver senare idag om Tisdagens äventyr ! See yaa later aligator !

Ni får en bild på Piccadilly Circus, dock är inga bilder på bloggen som är från London tagna utav oss utan jag har tagit dem från google. Jag laddar in bilderna på datorn när jag kommit hem till Sverige igen :).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0